Home Diensten Vaste lasten beheer

Vaste lasten beheer

Bent u schuldenvrij en wilt u voorkomen dat er opnieuw achterstanden in de vaste lasten of schulden ontstaan?

 

Het beheer van uw inkomen kunt u overdragen aan Solva. We noemen dit vaste lasten beheer.
Uw vaste lasten zoals huur, gas, elektrisch en ziektekosten worden dan iedere maand correct betaald van uw inkomen.
Met u wordt afgesproken wat er zal worden gespaard, het restant van uw inkomen wordt op uw eigen bankrekening gestort. Op deze manier neemt Solva u veel zorgen uit handen en doormiddel van de maandelijkse afschriften houdt u overzicht over uw geldzaken.

 

 

Wat houdt vaste lasten beheer in?

 

-Samen met Solva wordt uw financiële situatie (inkomsten en uitgaven) nauwkeurig op een rij gezet.

 

-Uw inkomen zal op een door Solva te openen bankrekening op uw naam worden gestort.

 

-Solva zorgt ervoor dat alle vaste lasten netjes op tijd voor u worden betaald.

 

-Solva zal een bedrag reserveren per maand wat voor u gespaard wordt, mits het budget dit toelaat.

 

-Het restant van uw inkomen wordt op uw rekening gestort.

 

-U krijgt van Solva iedere maand een rekeningoverzicht waarop alle inkomsten en uitgaven van u netjes worden vermeld.

 

-Om gebruik te kunnen maken van vaste lasten beheer, mag u geen schulden hebben. Achterstanden in de vaste lasten

 die op te lossen zijn in het budget zijn geen probleem.

 

Wat kost vaste lasten beheer?

 

Solva berekent voor vaste lasten beheer € 58,06  per maand voor een alleenstaande en € 68,62 voor een echtpaar.

 

Voor de intake en het opstarten van het vaste lasten beheer bedragen de kosten € 160,00 Exitvergoeding €100,00

 

Solva gaat over tot rechtstreekse verrekening van de kosten.