Vaste lasten beheer
Bent u schuldenvrij en wilt u voorkomen dat er opnieuw achterstanden in de vaste lasten of schulden ontstaan?
Het beheer van uw inkomen kunt u overdragen aan Solva.
We noemen dit vaste lasten beheer.
Uw vaste lasten zoals huur, gas, elektrisch en ziektekosten worden dan iedere maand correct betaald van uw inkomen.
Met u wordt afgesproken wat er zal worden gespaard, het restant van uw inkomen wordt op uw eigen bankrekening gestort.
Op deze manier neemt Solva u veel zorgen uit handen en doormiddel van de maandelijkse afschriften houdt u overzicht over uw geldzaken.
Wat houdt vaste lasten beheer in?
– Samen met Solva wordt uw financiële situatie (inkomsten en uitgaven) nauwkeurig op een rij gezet.
– Uw inkomen zal op een door Solva te openen bankrekening op uw naam worden gestort.
– Solva zorgt ervoor dat alle vaste lasten netjes op tijd voor u worden betaald.
– Solva zal een bedrag reserveren per maand wat voor u gespaard wordt, mits het budget dit toelaat.
– Het restant van uw inkomen wordt op uw rekening gestort.
– U krijgt van Solva iedere maand een rekeningoverzicht waarop alle inkomsten en uitgaven van u netjes worden vermeld.
– Om gebruik te kunnen maken van vaste lasten beheer, mag u geen schulden hebben.
– U vraagt zelf kwijtschelding en langdurigheidstoeslag aan.
Wat kost vaste lasten beheer?
Solva berekent voor vaste lasten beheer € 58,06 per maand voor een alleenstaande en € 68,62 voor een echtpaar.Voor de intake en het opstarten van het vaste lasten beheer,
bedragen de kosten € 160,00 Exit vergoeding €100,00.
– Kosten voor het doen van Belastingaangifte zijn € 85 per aangifte.
– Voor een verhuizing brengen wij € 150 in rekening.