Inkomensbeheer
Komt u steeds opnieuw in de problemen, omdat u meer geld uitgeeft dan u binnenkrijgt?
Het beheer van uw inkomen kunt u overdragen aan Solva. We noemen dit inkomensbeheer.
Uw vaste lasten zoals huur, gas, elektrisch en ziektekosten worden dan iedere maand correct betaald van uw inkomen.
U krijgt daarnaast een wekelijks bedrag overgemaakt om van te leven.
Dit noemen we leefgeld.
Op deze manier neemt Solva u veel zorgen uit handen en doormiddel van de maandelijkse afschriften houdt u overzicht over uw geldzaken.
Wat houdt inkomensbeheer in?
– Een van de medewerkers van Solva komt bij u thuis op intakegesprek om uw situatie door te nemen. Er wordt een overeenkomst voor inkomensbeheer getekend.
– Samen met Solva wordt uw financiële situatie (inkomsten en uitgaven) nauwkeurig op een rij gezet.
– Uw inkomen zal op een door Solva te openen bankrekening op uw naam worden gestort.
– Solva zorgt ervoor dat alle vaste lasten op tijd voor u worden betaald.
– Solva zal een bedrag reserveren per maand voor onvoorziene uitgaven mits het budget dit toelaat.
– Wij zullen u wekelijks een bedrag aan leefgeld overmaken afspraken over de hoogte van het weekgeld zullen wij samen maken..
– U krijgt van Solva iedere maand een rekeningoverzicht waarop alle inkomsten en uitgaven van u netjes worden vermeld.
– Heeft u schulden, dan zullen we samen naar een passende oplossing gaan zoeken.
Wat kost inkomensbeheer?
– Solva berekent voor inkomensbeheer € 89,73 per maand voor een alleenstaande en € 100,28 voor een echtpaar.
– Voor de intake en het opstarten van het inkomensbeheer bedragen de kosten € 260,00 Exit vergoeding € 100,00
– Kosten voor het doen van Belastingaangifte zijn € 85 per aangifte
– Voor een verhuizing brengen wij € 150 in rekening.